با 5 تغيير در نقشه تقسيمات کشوري :

شهرمهر به نقشه جغرافیای کشور اضافه شد

یزدفردا "با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی و بنا به پیشنهاد وزارت کشور روستای مهر به شهر تبدیل و به عنوان شهر مهر شناخته شد.

دولت با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه، بنا به پیشنهاد وزارت کشور با 5 تغییر در نقشه جغرافیایی کشور با ایجاد شهر مهر موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی بنا به پیشنهاد وزارت کشور روستای مهر مرکز بخش گچی شهرستان ملکشاهی در استان ایلام به شهر تبدیل و به عنوان شهر مهر شناخته می شود.

بر اساس مصوبه دیگر ، نام روستای دیل بیلمز از توابع دهستان آبش احمد بخش آبش احمد شهرستان کلیبر به روستای دلاوران تغییر یافت.

همچنین با تصویب وزیران عضو کمیسیون سیاسی و دفاعی نام روستای قیصرق از توابع دهستان اردلان در بخش مهربان شهرستان هشترود به روستای اکیز گنبدی و نام شهر خواجو از توابع بخش سراجو در شهرستان مراغه به شهر خداجو تغییر یافت.

گفتنی است روستای مهر به علت داشتن جمعیت مناسب و نیز مرکز دهستان بودن بیش از 13 سال دارای طرح هادی بوده است و ضمناً شرایط توسعه آتی شهر پیشنهادی فراهم است و راههای ارتباطی موجود با شهرها و روستاهای مجاور متعدد است.

این تصویب نامه در تایخ 7/12/1389 به تایید رئیس جمهور رسیده از سوی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا